reede, oktoober 23, 2009

Ei saa minust kodus leivaküpsetajat

Eelmisel reedel oli minu neljas leivategu juba, aga...
Nii nägi leib enne ahju välja:









Järgisin sisetunnet ja kommentaarides antud soovitusi. Väljast nägi leibi peale tubli 2,5 tundi ahjus nii välja (kahjuks suht udune pilt):









Aga vat seest jäi täiesti nätsa:(









Tuleb vist tõdeda, et see "amet" mulle ei sobi ja jätta asi neile, kes tublimad on...

6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Sama jama siin. Raudselt on see ahju süü. Või siis juuretise. Või jahu. :D Kui kuskil tuleb kunagi mulle sobival ajal leivaküpsetamise kursus, siis lähen sinna ja kui siis ka välja ei tule, vat alles siis kuulutan ennast lööduks.

Anonüümne ütles ...

Äkki on asi retseptis. Mul oli seni jama kuni sain hea retsepti:
Juuretisele lisada 5 dl leiget vett ja 5 dl rukkijahu. Segada ja lasta seista toasoojas u 8tundi.(mina segan õhtul valmis ja siis hommikul või lõunal teen. Mida kauem leib "käib", seda hapum saab). 8 tundi oodatud, lisa 13 dl rukkijahu, 3dl leiget vett, 1dl suhkrut, 1spl soola, (1 keedukartul). Sõtkuda taigen, panna vormi kerkima u 2 tunniks. Küpsetada 200 kraadi juures u 1 tund ja 15 minutit. (Mina küpsetan tunni niisama, siis panen fooliumi peale ja küpsetan veel 15-20 min. Välja võttes silun märgade kätega üle ja panen rätiku alla jahtuma. Kuuma leiba ei tohi lõigata. )
Proovi.

Helle ütles ...

Kõlab väga niimoodi, nagu mul retsept oli (laenasin hetkel paberi välja ja kontrollida ei saa). Eks ma mõtlen ja seedin ja siis vaatan, mis sellest asjast saab. Juuretis on igatahes olemas veel.

Anonüümne ütles ...

Aaa, ja jahuks kasutan ma Kalewi Eesti rukkijahu. Natuke vahel asendan mitmeviljajahuga (u 1-2dl osas) või siis Üleotsa talu rukkijahuga.

Helle ütles ...

mina olen siiani teinud kõik Vändra rukkijahuga

Helle ütles ...

Lähen täna uuele katsele ja kasutan ära vahepeal saadud soovitusi. Juuretis läks igal juhul 5 dl leige vee ja 5 dl jahuga hommikut ootama. Hommikul siis vaatab edasi...Kas see asi ka üldse käima läheb, juuretis on ju juba mõnda aega seisnud :(