esmaspäev, juuni 17, 2013

Venla ja Jukola teatejooksud Soomes

Tegelikult poleks ma kunagi arvanud, et ma ka Jukolal metsa lähen. Aga kui Margus sellise ettepaneku tegi, siis mõtlesin, et miks mitte. Praegu ma ju jaksaks seda joosta.
Nii ma siis ootasingi orienteerumist Soomes. Uurisin veel Elolt, kuidas maksimaalselt kahe jooksu vahel taastuda, sest tahtsin ka meeste võistkonnas hästi võistkonda esindada. Ja nõu ma sain ka. Iseasi, kui täpselt ja mis mahus mul seda teostada õnnestus.

Venlal jooksin esimest vahetust, mida ma pole varem kunagi jooksnud. Metsas selgus, et maastik on suhteliselt lihtne, ühe suure mäega, mis kerkis kui sein järsku ette. Peab vist ütlema, et mul oli palju õnne, rongid liikusid minu jaoks õigetesse punktidesse ja hajutustesse sattusin ainult korra, esimeses punktis. Tempo dikteeris ka grupp, kuigi vahel õnnestus ka rongist paar meetrit eemal metsas oma rada sisse rühkida. Korra oli ka raske ja tundus, et tempo hakkas langema, kell näitas siis 42st võistlusminutit. Üldiselt tundus, et võsasemas oleks ma tahtnud/suutnud kiiremini liikuda, kui grupp, aga seal oli raske mööduda ja lagedama metsa peal jäin teistest veidi aeglasemaks.
Pärast teist joogipunkti oli pikk etapp ja jälle hajutus ja seal oli kogu minu grupil eesmine hajutus ja jäin korraks järeltuleva grupi peaks, kes kaugemat hajutust võttis. Õnneks õnnestus ülejärgmiseks punktiks saba jälle kokku panna ja sai rongi sabast kinni. Finišis oli meil teatepulgaks Manniga banaan ja mina sain juba süsivesikuid nautides EMITi mahalaadimisse kulgeda. Teistel jäi ainult imestada, kust ma banaani sain :D
Rada ise oli linnulennult 8,1 km pikk ja 20 KPga. Läbimiseks kulus aega 1:00:26, mis andis avavahetuse 112. koha 1199 avavahetuses aja kirja saanud võistkonna sees. Ilmselt minu parim tulemus Venla teatejooksul. Ma olen rahul :)

Võistkonna lõppkoht 231 ehk siis 3 kohta parem kui eelmisel aastal (eesti võistkondadest, minu vaaatamisel, 2. koht). Aitäh toredatele võistkonnakaaslastele Mannile, Kadi-Liisule ja Sigridile. Teiega on nii mõnus koos joosta :)

Youtubesist üks video naiste stardist http://www.youtube.com/watch?v=3-2LtQhHWnI Kusagil seal jookseme Kadri ja mina :P

Naistevõistlus selja taga, tuli mõelda, kuidas ennast varahommikuseks 4. vahetuseks välja puhata. Plaan oli pärast pesemist sooja sööki süüa ja siis magama minna telki, aga... Alustuseks võib öelda, et see soe söök, mis mina sealt sain oli JUBE. Edasi ootasin ära oma võistkonna fini1seerimise ja siis sai telgi juurde tagasi. Aga und küll enam ei tulnud, vahepeal telkide poole minnes oli küll tunne, et keeraks ennast sinnasamma kuhugi raja äärde kerra ja magaks. Meie telkidest 20 m eemal oli parklasse minev sõidutee ja seal autode edasi tagasi liikumise juures luhtsalt ei tulnud kuidagi uni. Nii ma nii kella 1 ajal loobusin küljelt küljele keeramisest (esimene vahetus oli siis EMITi ära toonud), lükkasin riided selga, sõin kerge "hommikuöögi" ja sättisin ennast platsile võistluse kulgu jälgima. Öö oli suhteliselt küll, nii et ma käisin vahepeal veel korra telgi juures endale ootamiseks magamiskotti toomas.
Nii me seal siis ootasime ja vaatasime, kuidas JOKA klubi kahe meeskonna mehed metsas mehetegusid teevad :) Abiks olid igati nutikad telefonid, kust sai umbkaudu teada, kui kaugel keegi on ja millal umbes oodata on. Kristjan sai minust tubli maad enne metsa ja nii sani teada, et ta liigub metsas väga hea kiirusega. Olin teda ju enne võistlust töganud, et läheme jooksma üht-sama vahetust ja niisama ma talle ka alla ei anna :P

Viimaks oli käes ka minu kord metsa minna. Kell näitas umbes 4:30 pühapäeva varahommikul. Erilist soojendust ma ei teinud, rohkem võimlesin ja venitasin ja hoidsin finišiliinil silma peal, sest seda küll ei soovinud, et teatevahetuse maha magaks.
Teatevahetus läks korda ja sain rajale. Raja kulgemine oli sarnane päeval joostud naisterajale ja paljuski tuli tuttavaid kohti ette. Erinevus oli gruppide puudumises. Selleks ajaks olid metsas juba segamini need, kes olid 4. vahetuses ja need, kes jooksid 3. või 5. vahetust. Punktidega oli sedakorda palju väiksemaid koperdusi ja üks keskmise suurusega viga lipsas ka sisse. Aga kuna minu vaheaegu mingil põhjusel netis üleval pole, siis ei tea, mis mu vigade kogusumma on. Kusagil enne teist joogipunkti lõin ka põlve korralikult vastu kändu ära. Praeguseks ta kõndimisel valu ei tee, ainult suur sinikas on seal. Metsas andis küll alguses tunda. Paar viimast punkti oli tõsine krossijooks meestega võidu. Finiši eel oli ka mõnda naist näha (metsas nägin ka paari), pingutasin veel viimased sajad meetrid koos sillatõusuga ja ka teatevahetus Hans Markiga sai kenasti tehtud.

Jukolal oli minu 4. vahetuse rada 7,7 km, millel 21 KPi. Aeg oli 57:24, mis andis oma vahtetuse 389 koha 1519st võistkonnast. Kristjanile kaotasin 8:29. Palju oli pisivigu ja üks keskmine ka võsapunktiga, kokkuvõttes võib enam vähem rahule jääda.

Võistkond JOKA II lõpetas 502. kohal ja oli minu vaatamise järgi eestlastest 11. võistkond. Kogemus oli lahe ja kui vorm lubab, siis miks mitte mõni teine kord jälle Jukolat joosta.

Ja meeste starti saab vaadata siit http://www.youtube.com/watch?v=ZG75-MnIJWY

2 kommentaari:

Heidi ütles ...

Väga tubli! Arvad, et tasub riski võtta ja meestega jõudu katsuma minna. Punktis kaklusi ei esinenud? Ma kuulsin, et sedagi oi metsas juhtunud.

Helle ütles ...

Mõnelt naiselt sain vahel küll kitsama koha peal küünarnukiga aga meeste jooksus oli minu vahetuse ajaks juba mehed metsas ära hajutatud.